Graphik=

ran's Broadcaster:
nauthentic Behavior

Facebook Takes Down/Covert AssetS""' '
Linked To State Broadcaster '

Ben Nimmo, C. Shawh’Eib, Léa Ronzaud, 3
Rodrigo Fefreira, Thomas Lederer, Melanie Smith

05.2020 Takedowns



ran's Broadcaster:
nauthentic Behavior

Facebook Takes Down Covert Assets Linked To State Broadcaster

Introduction

On April 30, Facebook took down over 500 pages, groups, and accounts that it attributed to
Islamic Republic of Iran Broadcasting Corporation, or IRIB, the Iranian state broadcaster. Parts of
the network were live at the moment of the takedown; others had been briefly active as far back
as 2011. Overall, the takedown covered nine years of sporadic activity in almost as many
languages.

Announcing the takedown on May 5, Facebook said, “The individuals behind this network relied on
a combination of authentic and fake accounts — some of which had been previously detected
and disabled by our automated systems — to post in Groups, manage Pages, and drive people to
off-platform sites. (...) Although the people behind this activity attempted to conceal their
identities and coordination, our investigation found links to the Islamic Republic of Iran
Broadcasting Corporation.”

Before the takedown, Facebook shared the names of some of the assets with Graphika for an
independent assessment.

The assets posted about a wide range of themes, from perennial Iranian concerns, such as the
country’'s enmity with Israel and Saudi Arabia, to more surprising and momentary topics, such as
the Occupy Movement of 2012 and the Scottish independence referendum of 2014. Some assets
were only briefly active and appear to have been experimental; some posted for years. Many
posed as independent news outlets or independent commentators or were associated with
websites that made similar claims. Most of the assets had followings in the hundreds or low
thousands; a handful had more, and a handful had none at all. .

The primary language of these assets was Arabic, with English a distant second (there were three
times as many pages in Arabic). The network also included assets that posted in Persian, Bengali,
Bosnian, and French. Its initial focus was on politics, culture, and events in the Middle East, and it
briefly flirted with domestic politics in the United States (2012) and United Kingdom (2014).

Graphiks
1


https://about.fb.com/news/2020/05/april-cib-report/

Starting in 2017, it began to build out a portfolio of accounts that were focused on events in
Africa; by the time the network was taken down, these constituted a large part of its activity.

Much of the network’s activity resembled other known Iranian influence operations. The Islamic
Republic has long been one of the most persistent actors in this field: the exposure of actors such
as the International Union of Virtual Media (IUVM) and operations such as Endless Mayfly and
Distinguished Impersonator have illustrated Iran’s repeated attempts at covert online influence,
and Facebook and Twitter have exposed repeated [ranian operations on their platforms. IRIB itself
was implicated in Facebook takedowns in March 2019 (via its subsidiary Pars Today) and August
2018 (via PressTV).

The latest IRIB network - it was too dispersed in time and space to call it a single operation - used
some of the same tactics as these other operations. It ran a number of websites and social media
assets that claimed to be independent but amplified Iranian state narratives. It based its activity
on a large number of fake accounts - over 300 at the time of the takedown - that claimed
personas and locations in the countries it was targeting. The focus on Africa in its latter years
also resembled other Iranian operations, notably the IUVM network, which Graphika exposed in
April as running a small handful of low-impact accounts and a related website focused on Africa.

A particularly interesting feature of the network was the way it targeted the United States and
United Kingdom with fake accounts, memes, and cartoons as early as 2012-2014. It particularly
targeted the Republican primaries of early 2012, when it backed Ron Paul and attacked Mitt
Romney, and the Scottish independence referendum of 2014, when it backed independence.
These efforts do not appear to have yielded viral impact or any other measurable form of
success, and the network abandoned them relatively quickly. Nevertheless, Facebook'’s revelation
is of historical interest: it provides a confirmed data point on attempted foreign interference in
Western democratic exercises as far back as 2012, a full electoral cycle before the Russian
interference of 2016.

Graphiks
2


https://graphika.com/reports/irans-iuvm-turns-to-coronavirus/
https://citizenlab.ca/2019/05/burned-after-reading-endless-mayflys-ephemeral-disinformation-campaign/
https://www.fireeye.com/blog/threat-research/2020/02/information-operations-fabricated-personas-to-promote-iranian-interests.html
https://about.fb.com/news/2020/02/removing-coordinated-inauthentic-behavior/
https://about.fb.com/news/2019/10/removing-more-coordinated-inauthentic-behavior-from-iran-and-russia/
https://about.fb.com/news/2019/05/removing-more-cib-from-iran/
https://transparency.twitter.com/en/information-operations.html
https://about.fb.com/news/2019/03/cib-iran-russia-macedonia-kosovo/
https://about.fb.com/news/2018/08/more-coordinated-inauthentic-behavior/
https://about.fb.com/news/2018/08/more-coordinated-inauthentic-behavior/
https://graphika.com/reports/irans-iuvm-turns-to-coronavirus/

The IRIB Takedown: Key Points

The dataset that Facebook provided to Graphika was unusual for the temporal and geographical
range of the assets it involved. It included over 100 pages and 27 groups that spanned a period
from 2011 to 2020 and posted to audiences across four continents - Asia, Europe, Africa, and
North America.

Despite this range, the network largely focused on a small number of core themes, described in
more detail below. Many of its assets conducted what could have been considered classic public
diplomacy, if it had been done overtly: promoting Iran’s successes and spiritual authority to
Arabic- and English-speaking audiences. Some amplified state outlets: they drew some of their
content from IRIB affiliates, such as PressTV and Al-Alam TV, in what seems to have been an
attempt at basic audience boosting.

Some took a more geopolitical approach: they attacked the Iranian regime’s perceived enemies,
notably Israel, Saudi Arabia, and the Mujahedin-e Khalg (MEK) group, or People's Mujahedin of
Iran (PMOQI), which Iran considers a terrorist grouping. Only a few conducted what would now be
considered “foreign interference” in the manner of the Russian Internet Research Agency, and
they did so well before the IRA launched its main campaign against the United States. Some
Iranian assets that were briefly active in 2012 focused on the Republican primaries ahead of the
US presidential election that year, and a small number focused on Scotland’s independence
referendum in 2014. These appear to have been a small-scale experiment; it was not repeated.

A significant number of assets that were created in or after 2017 focused on politics in Africa.
These were based around one of the network’s main web domains, Africa-Press[.Jcom. They very
largely took their content from genuine African news sites and re-posted it without attribution; this
seems likely to have been an exercise at audience building. The approach did not translate into
great virality: the “Africa Press” page with the highest following, devoted to Egypt, had under 8,000
followers at the time of the takedown, and others in the brand had none at all.

Graphiks
3



Map of countries on which the pages in the network focused. We define “focus” as either naming themselves
for a particular country or predominantly posting about that country. Not all the pages in the network had a
specific geographical focus.

Arabic was the operation’s main language: of the pages that Graphika was able to review, 66 were
in Arabic, compared with only 22 in English, and the network boasted 16 Arabic-language groups
and 7 English ones. Some English-language content focused directly on electoral issues in
English-speaking countries, but more concerned Iran's religious and regional status and role. The
focus on Western democratic exercises appears to have been a short-lived experiment conducted
with a relatively small number of accounts: it did not have the scale, the sophistication, or the
duration of the later Russian efforts.

Graphiks
4



Pages by Language
Language

AR

4

Other 2“

30 40

Count of Page Id

Breakdown of the IRIB network’s content on pages by language. Arabic was the most used, followed by
English, Persian, Bengali, and Bosnian.

The network tried different approaches to the assets it controlled. It ran some of them for years,
posting considerable volumes of content (predominantly in Arabic) and amassing thousands of
followers. Others were created and abandoned over the course of a single day. Some of the
groups that the network created and amplified seem to have been taken over by other users after
a period of inactivity; it is not clear whether this was a case of the IRIB network handing on its
assets to new owners or losing control of them thanks to social engineering or hacking.

Especially in 2012-2014, the network created pages and accounts that it used for only a few days
or months and then dropped. From March 2016 to May 2017, it did not create any pages at all;
when it resumed, it was with the first three of the “Africa Press” pages, focused on Tunisia,
Nigeria, and Senegal. The graphs on the following two pages illustrate the lifespans of the
different pages that IRIB ran.

Graphiks
5



neof A
b 2]

o atio wumber o nand most recent post

Fans
"I""‘“ L ] - -’ IIJ JI."ﬂ
Israzl Today
1 WOMAN
d

i :
Drole Blague
iy al
A s

imperialist Movement

spunts lail e
il

WG U B S b s b s
M BEWwN R OW oo~ 2 = ) B

Activity by pages across the set, showing the date of creation and the date of the last publicly visible post; the
number represents the count of days between these two points. This chart shows the 54 oldest assets; the
chart on the following page shows the 54 newest. Two pages were taken down before Graphika was able to

review them. Note the very brief lifespan of some of the pages, especially in 20712-2013.

Graphiks
6



Timeline of A
b 2]

*ord

o atio wwmber nand maostr nt post

Rank

o L0
O W 00 ~i

-

Press Tunisiz
Nige

L abentl praimy Tiagie sball fyfSacan 5
gl ek ld

€0 00 €O 0000
o n b

Tolss]
OWw o~

w0
=

Activity by pages across the set, showing the date of creation, the date of the last publicly visible post, and the
number of days between. This chart shows the 54 newest assets. Note the marked dominance of pages in
the Africa Press cluster from the Tunisian page (created in May 2017) onward, but with some of them
appearing as stubs of pages, such as Africa Press Gambia (number 87), with zero likes and no posts.

Graphiks
7



Public Diplomacy (but Covert)

Some of the network’s content read like public diplomacy on behalf of the Iranian government
and, in particular, Ayatollah Khamenei. This was particularly focused in Arabic, and many of its
posts featured sayings from the Ayatollah on various aspects of religious life.

One Arabic-language page in particular was called 3@l z¢ ( Leader’'s Approach) and focused on

sayings from Ayatollah Khamenei and his predecessor, Ayatollah Khomenei. The page itself was
created on January 1, 2020; by the time it was taken down, it had 4,921 followers.

Balall mg n see Sl b
April B at 5ASPM - B April 25 at B:32 PM - @

" the one who believes in the soothing (the fast of Allah) will be “the most misfortunes of the Islamic nation is caused by its
spiritually linked to the divine poplar and the radiation center of departure from the #Quran”

the mercy of the bari almighty % - Sae original - Rate this transiation

sszgall_Jalim

£ See original - Rate this translation

_ 004 s Aol Wil 1 18
kSmQJU U A2l duol
(a5s0 Aaiald Jac U= Laal=liyl
L~ Tu_- .U:r-_ Shai Ui '_nJ" I
Jjgan Usg) Liblwy
atal wl )il - ‘
£ Saul 15100
Mg AL SUU
T
'
- = oo 7 2 Comments 5 Shares
QO 150 8 Comments 15 Shares 1D Like O comment /> Share

Typical posts with automatic translation from the page 52l =¢i (Leader’s Approach), April 2020.

The IRIB network appears to have viewed this page as an important asset. A number of other
pages in the network that had significantly larger followings amplified it repeatedly; the posts that
they amplified primarily concerned religious issues and wise sayings from the Leader. Only a

minority were geopolitical in scope.

Graphiks
8



& 21 W27 M

R o) paasd . c Syrian Shia Lizpe dast
i e
January 24 - @ '

nttpauwww acebook comIDEE24 I90EEE1R N posty TG0 2AETEEADSREE

atalyl ol el

sl L_Siog

PHETTy LY
-

Salill o0 e Like Page sl

January 23 - @

Sumts 1500 iyt jals A0
e Ir1 73

00, L1 pall

oY Like (D comment A Share - S s @

Posts by the page 32l =4 (Leaders Approach) being shared by other assets in the network. None of these
pages stated their affiliation to IRIB. These pages had respectively 10,192 (left), 59,445 (center), and 31,354
(right) followers. The center post included a video that asked Iragis what they thought of “foreign interference”
in their countries.

Other pages in the IRIB network had straightforward cultural, religious, or promotional vocations.
One page in particular was called 4wl 42l Jla3 (“learn the Persian language” in Arabic), and that is
what it offered users, with a series of posts providing Persian words and their translations into
both Arabic and English. The page also promoted a website for learning Persian.

Graphiks
9



dwylall dalll alad Awylall dall) aled
April 28 at 11:07 PM « W April 28 at 11:07 PM . Q

el

e

n g ) g e e w@
. v - 1

| Sk s (St

ij:.l Like 'I‘":i Comment _-';f.? Share b _-;.;") Share -

Ayl d2l)] alsmi
Y April 26 at 2201 AM - @
Sl 0

Fersian Lasrning
u epbedia s ahy mh Wariien_Learning Group @

S i = e plzel 30l a3l

E["_j Like [J comment & Share - oY Like () comment £> Share -
0- y

Posts by the “learn the Persian language” page, April 2020. On the left, posts showing items of vocabulary in
Persian; on the right, the same posts showing the translations.

One Facebook group was called ShiaLive.tv. It offered interpretations of Shia religious thought:
“Before studying Shi'a doctrines or practices, it is necessary to know the sources on which the
Shi'a rely for understanding Islam.” The Facebook group was created on April 29, 2012, and a
website with the same name was created the following April; the domain was allowed to lapse in
February 2014.

Some of the longer-lasting English-language assets had a similar vocation: they posted religious
commentary on modern-day issues for both men and women, including advice on behavior and
relationships. Sometimes they commented on breaking world events, notably the murder by a
white supremacist of 51 Muslim worshipers in Christchurch, New Zealand, in March 2019. They
tended not to mention Iran specifically: they took a more general tone and largely stayed away
from direct political or geopolitical commentary or confrontation.

Graphiks
10



Such behavior fits within IRIB's role as the national broadcaster of a rigidly Islamic state: the
messaging itself would not have looked out of place on official state channels. In this case, IRIB
appears to have viewed its covert accounts as one more way of getting the same message
across.

MUSLIM WOMAN e MUSLIM WOMAN e A MUSLIM WOMAN
™ Mareh 2, 2060 M March. 8 208

Tarrorism 15 in tha Hearts of Human Baings and nat In Feligions. | fa Allah protect the ummah

™ December 23, 2019 - @

Indead..
Tertoriam has no place in islam. Allsh Seys: “Whoaver KEis en Innocent @ Regentingsoul @
Human Baing, [t shall be as 1t he has Killed all Mankind and Whoever

‘ Saves the Lite Of one, it shall be as It he Saved & Mankind™ Quran 5:32
_— ‘ Dear world
WHEN SHE IS A MOTHER, HEAVEN Do you still believe
LIES UNDER HER FEETOWHEN SHE
1S A DAUGHTER, SHE OPENS That All terrorists are
ADOOR OF H : MUSI.IMSI 1?

HERFATHER

SHE IS A WIFE, SHE
COMPLETES HER
HUSBANDS
FAITH.

ESSENTIAL ISLAM
v adono

[l 1 Comenent On t Camment & Shares

English-language posts by the page "Muslim Woman,” promoting a specific view of women in Islam, and
reacting to the murder of 57 Muslim worshipers in Christchurch, New Zealand, by a white supremacist
gunman, March 2019.

Some of the network’s content was even more innocuous and was likely an attempt at online
audience building. The most popular page in the network was a video-focused channel called
@v1online. This specialized in viral video content, typically copied from elsewhere and
watermarked as such, featuring small children, animals, entertaining accidents (entertaining, at
least, for the person filming them), and feel-good stories about disabled people overcoming their
disabilities. This page had the highest number of followers of any in the set, at 59,445, although it
only had 17,446 likes, suggesting that its audience was largely not engaged with it. Sometimes it
amplified other pages in the network: it appears likely to have been intended as an amplifier,
attracting viewers with innocuous content and then steering them toward content that was more
important for the IRIB network.

Graphiks
11



» - L Ol saad
December 6, 2019 - & December 5, 2018 - @

32,243 Views

2,578 527 Views

—— ulr Like Page LEI e Like Page
December 3, 2019+ @ January 2, 2019 Q&
Jplaall ple vlslis Jasl alll gl
R dandice gluda
oﬂ 8 B Comments 2 Shares 0513- 10

Human-interest posts from the page @vTonline, a page that primarily posted feel-good and comic videos
from other sources. The woman on the left is about to discover why it is important to secure the lid of the
blender before turning it on, the man on the right is displaying his sporting abilities in defiance of his disability.

Despite the volume of innocuous content, this was a deceptive network. Some of its assets,
especially those that focused on news and current events, claimed to be independent news
outlets, a theme that has often emerged in previous information operations, both Iranian and
Russian. Almost none of the assets mentioned any affiliation with IRIB, even when they
repeatedly amplified its content. Many of the accounts, especially those that claimed
English-language identities, had taken their profile pictures from elsewhere online. This marks the
network as covert, deceptive, and ultimately inauthentic.

Graphiks
12



About # Suggest Edits

» Started on September 1, 2017

CONTACT INFO

~) m.me/gawem.online @
http://www.facrbook.com/gawem.online

% gawem_online

| gawem_online

MORE INFO =t ENGLISH SPANISH ARABIC W

@ About # Resist online, resist where you are an independent news network
pladl Gladl aai Alirua &bl s cil Cus pgld odligl_pglif that deals with public affairs in Syria ... credibility ... supporting the
L jlei... climall Bailus... L8loasll  djgw JA... weak ... a slogan for us ...

£ Media/News Company

"An independent news network that deals with public affairs in Syria”: the About section for the page
@Qawem.Online (Resist Online), part of the IRIB network.

0 Mary White y
September 26, 2012 - @ Go:ligkg irina anténenko

Hello, my friznd. I'm Block. Please introduce me to your friend now. Add

me to..
thanxxxxxxxxxxx my friend Q Al &) Images = News E Videos O Shopy

kissssssss

WpuHa AHToHeHKO (44 ... $OTO KPacHUBBIX JeBylue.. WpuHa AHTOHEHKD Bbill...

funart pro tarina ucozru eloru

Pin on GORGEQUS FACES Irina Antonenko Pictures Picture of Irina Antonenko
pinterest.fr hotnessrater.com stal.com

Left, the account “Mary White,” run by the network in 2012. Right, [rina Antonenko, Miss Russia 20170.

Graphiks
13


https://www.google.com/search?tbs=simg:CAQSrgIJOSYd4s0-MrIaogILELCMpwgaYgpgCAMSKIofhh-bH-0PghqFH5Eakx-cH_1UZyTHlMekl5jHMMeolhjGePMoxnzwaMCWZsL5t4CJL2nvuA93viCL8m2exu64_1AUdS4zJvPj8ME33XSGLwnnO6eiLRpKWSuyAEDAsQjq7-CBoKCggIARIEC17SmgwLEJ3twQkamgEKFwoEZ2lybNqliPYDCwoJL20vMDVyNjU1CicKFHBvcnRyYWl0IHBob3RvZ3JhcGh52qWI9gMLCgkvbS8wY2htbDkKHwoLcGhvdG8gc2hvb3TapYj2AwwKCi9tLzAycWJsMW0KFwoEbGFkedqliPYDCwoJL20vMDJwa2I4ChwKCmFkb2xlc2NlbnTapYj2AwoKCC9tLzBsZHB5DA&q=irina+ant%C3%B3nenko&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwisz6TtrJHpAhXkYjUKHRW9CxYQ2A4oAXoECBYQKA&biw=1440&bih=669

Amplifying State Outlets

One of the network’s effects was to amplify Iranian state media from ostensibly independent
accounts. This is a pattern of behavior that has been observed in previous Iranian operations,
especially from the IUVM group, which very largely posted content from IRIB affiliates such as
PressTV and the Tehran Times.

Given its emphasis on working in Arabic, the IRIB network shared more content from IRIB affiliate
Al-Alam TV than it did from PressTV, but both outlets still featured among its content. A handful
of accounts also posted in Bosnian, and they repeatedly served up articles from IRIB’s Bosnian
service, bosnian.irib[]ir.

g Balkan Anti-imperialist Movement e aa¥igl ‘=51'3' e
April 19 at 417 AM - @ 2ol B )

i & October 9,2019 . @

US torpedoed the entire global economy to stop China's rise

This is very interesting news that Israel is now saying that US "’!yﬂ 'JI‘”""QJJ'P‘" UL‘ ?S,:JI elazey :L°|J5-‘L.‘
intelligence warned them in November about a potentially catastrophic https://www.alalamtv.net/news/4484801

pandem.ic in Wuhan, China, and apparently other US allies were also LS, 3% @, "
warned in November.

This confirms what ABC News reported earlier this week and, of course,
the Trump administration denied it. You're not supposed to believe
anything until it's been denied maybe twice or three times. S...

See More

g
. ‘h' Iﬂ:' >

ALALAMTV.NET
T i Alladl BUS - 0¥Yag Blanl.bjygw Lle oSl elozed] :Lalysils
US torpedoed the entire global economy to stop China's rise a5l
“The US desperately needs to stop the rise of China to number one...

(b

Qs 1 Share

Shares of articles by PressTV, left, and Al-Alam TV, right. Both are IRIB affiliates. The right-hand headline
reads, “ Turkish aggression against Syria ... goals and indications.”

Graphiks
14



Sloboda za okupiranu Palestinu
August 16, 2014 - Q

Cionisticki vojnici ranili 12 Palestinaca u El Halilu
http://bosnian.irib.ir/.../172452-cionisti%C4%8Dki-vojnici-ra...

Like D Comment ﬁ) Share v
&

{ Vehabizam, Sejtanska sekta e
W= ¢ August 2, 2014 -Q

BOSNIAN.IRIB.IR

Cudna i zastrasujuéa fetva DAIS-a u Muselu

IRIB — Teroristi¢ka grupacija Islamska vlada Iraka i Sama DAIS je nastavila
sa provodenjem svojih prljavih planova tako da je u posljednjem potezu...

[b Like (J) Comment #> Share v

Shares of articles by IRIB’s Bosnian service on the pages Sloboda za okupiranu Palestinu (Freedom for
occupied Palestine), top, and Vehabizam, sejtanska sketa (Wahhabism, a Satanic sect), bottom. The upper
headline reads, “Zionist soldiers wounded 12 Palestinians in El Halil,” the lower headline reads, “A strange and
frightening ISIS fatwa in Mosul.” The Freedom for occupied Palestine page was created in August 2011 and
stopped posting in August 2014.

Strangely, in late 2019 and early 2020, the network’s assets also promoted the Arabic-language
service of the Kremlin outlet Sputnik. This was not merely a question of sharing content from the
Russian broadcaster, but of promoting it as “The best & strongest tv news channel in the Arab
world.”

Graphiks
15



Oadkigl pylé U gl gl

Dctober 9, 2019 - @ January 14 -
gl Bl LY Lok dolnll plalall BUS Zoang,l elitigen” AlSy 3Lk wisall @llall b iyl Blib (gadly Luadl
Alolts Lhass oS o ellip (Zelul jlas Jle LsYl G305 dalie aSiay dus L) Tyl eloissne DS
llall el G818 G Lyadaslya yue CA.L:;-SU ik hal

https://t.me/Sputnik_Arab See More ...
i i
T.ME T.ME
LSl gyl - eluigns 1Sy S L1 by i~ i WISy
Silaz il pal byl eliip Uy Jass ipllall ga sy b gl bl by il S I Bl
ity Lo S CanSul Tl dhsl dgilis e oS 0l5s (o gally LY ASI] JE5 L Auug el
a3l ey |
(1 BP O:

Promotion of Sputnik’s Arabic service on Telegram by two of the IRIB operation’s assets, @gawem.online
(left, October 2079) and @vTonline (January 2020). These were two of the network’s more popular assets,
with a combined following of around 70,000.

That a covert network run by Iran’s state broadcaster chose to advertise an overt network run by
Russia’s state broadcaster is noteworthy, but too slender a lead to carry interpretation at this
stage.

Politics and Geopolitics

Between its innocuous, public-service and audience-building posts, the network shared a high
volume of content that focused on geopolitical issues of direct relevance to the Iranian regime.
The network was particularly hostile toward Israel and Saudi Arabia - more so than toward the
United States - across the broad sweep of time and languages that the network covered. Many
assets referred to these countries, and some were focused directly on them.

For example, one Arabic-language page was called “Saudi opposition and free speech page.” Its
About section described it as a “Private page of Saudi revolutionaries that transmits the truth to
the outside and to anyone who is looking for the truth, in order to free the country [Saudi Arabia]
from the [House of] Saud, may they be cursed by God.” It was mainly active in 2014-2015, with
one outlying post in 2019, and it attacked the House of Saud with a range of memes and texts.

Graphiks
16



S - — vus e : 2 3
g{l,:f:(?;::x 4d)lanll dmas sl plSilly dagnad] ddylasll dxio

January 26, 2015+ Q

28y ba JS (e sl Byuall

Q=055 8 Commants 63 Shares | (o) 175 60 Comments 22 Shares

Graphics by the page “Saudi opposition and free speech page” attacking the Saudi royal family, including for
their relationship with the United States and Israel. The page was active sporadically from April 2011 to
January 2015, with an outlying post in October 2019.

This hostility to Saudi Arabia and Israel spread across languages and was a feature throughout
the network’s existence. It was overt and often crude: one page in Bosnian was called
“Wahhabism, a Satanic sect,” and an English-language page called “Israel Today” featured a bio
that was very much in line with the Iranian regime’s messaging.

About

CONTACT INFO

(* m.me/lsraeltodayyy ©

MORE INFO

 About

we love PALESTINE People's and Child's.

We love all human and hate war in world.

We condemn human rights violations by governments of
tyrannical and evil.

(Love for humanity is love for all good's and God)

& Media/News Company

The About page for “Israel Today.” Note the broken English, and also the claim to be a "Media/News
Company,” with no reference to IRIB, typical of this network.

Graphiks
17



Vgt June 18,2014 -3

g% Vehabizam, Eejtanska sekta - @ Rellrioal “"W"’ h. IsraelToda)
n F 1.2018 @

W February
The kaders ol Arab coutilies Gesaye i decisiang on deek 'm urdal iy
e l:ﬂ

To all Those who say [seael has the right to defend lselfl Occuplers are
criminals

T

SR VIR

L ISRAEL HAS | |
NO RIGHT |
TO DEFEND
TSELF IN
COUNTRY IT ]
ILLEGALLY
OCCUPIES

v =
Isdamaka republila lran - Jl patkel g jsgan o Like Page S
Juna 17, 2014 . @ \'ﬂ&'

O 1 Comment = »

ol 2 G
o Lie [ comment £ Shae - O Like ) Comuimt Sl

Graphics by three pages in the set. Left, Bosnian page “Vehabizam, sejtanska sekta” (Wahhabism, a Satanic
sect), quoting Ayatollah Khamenei as saying, “The only ones who look forward to these developments in Irag
are the Zionist regime and its supporters.” Center, cartoon portraying Saudi Arabia as a treacherous and
dangerous partner. Right, English-language page “Israel Today,” active from April 2012 to February 2016.

IN FRONT OF THE CAMERAS & Vehabizam, Seitanska sekta @ Sl Jpalid --b
g 7 a

[ 1 4 Commants 1Share
g9 Like [ comment g Share

Mant Relevant =

BEHIND THE CAMERAS Q- 20

amments & Shares

Posts by pages “Vehabizam, sejtanska sekta” (Wahhabism, a Satanic sect) and @ArabLeagueOnline,
attacking the Saudis and Israel as closet allies. The page on Wahhabism was active from late May to
September 2014. The "Arab League” page was active for one day in November 20172.

A page and related website in the network that were active from September to November 2019
focused on the Mujahedin-e Khalg (MEK) group, or People's Mujahedin of Iran. This is an Iranian
opposition movement that was initially formed in 1965. It participated in the overthrow of the
Shah and the Iranian Revolution in 1979, but ideological differences soon led to the group’s
banishment from Iran. As a result, it sided with Iraq in the Iran-Iraq war, establishing bases within
Irag, including Camp Ashraf. After the 2003 invasion of Iraq, the group was forced to agree to the
disarmament of its military branch.

Graphiks
18


https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/monographs/2009/RAND_MG871.pdf
https://theintercept.com/2015/02/26/long-march-yellow/

Between 1997 and 2012, many Western nations designated MEK as a terrorist organization, but
by the end of 2012, only Iran and Iraq still considered them to be connected to terrorist activity.
The current hub of MEK activity is based in Albania. MEK's current allegiances are a hotly
contested topic. Members of the Trump administration, including former National Security
Advisor John Bolton and current Secretary of State Mike Pompeo, have been vocal supporters of
MEK, leading to accusations of more direct US material support; MEK or former members have
also been accused of conducting misinformation campaigns to benefit the current Iranian
regime. Most recently, former members of MEK have said that “Heshmat Alavi,” who has
authored anti-Iranian regime articles in numerous western journals, was a MEK persona created
for the purposes of propaganda. The Intercept claimed that Forbes reporting on Alavi's articles
played a role in the Trump administration’s sanctions against Iran. Facebook’s takedown reveals
yet another facet of the Iranian state’s response to the MEK group.

. Ashraf News ::; The terrorist organization of MEK crimes Ashraf News ::: The terrorist organization of MEK crimes o

29 september, 2019.Q 23 september, 2019
At the behest of Israel ... the Mujahideen Khalg holds a press conference A former PMOI member: The reasons for the filthy organization
,about the bombing of the Aramco oil facility prompted me to defect

close sources and links with the Mujahedeen Khalg Organization
revealed on Sunday that the organization intends to hold a press
conference tomorrow, Monday, to reveal Iran's missile activities, ina
step that the sources described as "espionage” Against Iran In the

" interest of its enemies, foremost of which is Israel

http:/fwww.ashraf-news.com/ar/3766

[http://www.ashraf-news.com/ar/3771

oD Like () comment @ Share -

Posts by the Arabic-language page whose name translates as “Ashraf News: The crimes of the terrorist
organization MEK,” auto-translated. The MEK group was the main theme of both the Facebook page and the
associated website, ashraf-news|[.Jcom. The name “Ashraf News” references MEK’s former presence in Iraq.

The IRIB network sometimes posted about Iran’s direct geopolitical concerns, notably its
long-running nuclear negotiations with international powers in the so-called “5+1” format. (The
5+1 are the five permanent UN Security Council members and Germany). Such posts were only a
minority of the content reviewed by Graphika.

Graphiks
19


https://www.nytimes.com/2018/05/07/world/middleeast/john-bolton-regime-change-iran.html
https://web.archive.org/web/20190523063747/https://www.struanstevenson.com/about/parliament/reports/iran-intelligence-ministry-report-pentagon-and-library-congress
https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Mujahedin_of_Iran#cite_note-TheIntercept-19JUN09-HeshmatAlaviNotReal-421
https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Mujahedin_of_Iran#cite_note-TheIntercept-19JUN09-HeshmatAlaviNotReal-421
https://theintercept.com/2019/06/09/heshmat-alavi-fake-iran-mek/

A Political cartoons
; May 27, 2012 - &

rf_') Like () comment > Share -

Early post on the 5+1 process from the network’s page “Political cartoons” in 2012.

Coronavirus Coverage

In 2020, as Iran struggled with the outbreak of the novel coronavirus COVID-19, the IRIB network
began inserting coronavirus-related messaging into its content. Like the earlier content on the
nuclear negotiations and deal, this was never a majority of the output. Such content as there was
largely portrayed the virus in a geopolitical light, either seeing it as an attack by a foreign enemy
(usually Israel) or a reason to lift sanctions on Iran and its allies, notably Syria. One recent private
group was focused on “smart quarantine ideas” and may have taken a less geopolitical stance.

Balkan Anti-imperialist Movement 3553l ma
March 30 at 7:08 PM - Q) U u..-ﬂ-f-

April 258t 810 PM - @

Design: Israel, from an attack on the territory of Syria to the revelation of

g.:ulaJI ngQ_LJ l_ll.lg.ﬂ.ﬁ.” |QS-LD_|| :evirusin Palestine
See original - Rate this translation
{ LIFT THE SANCTIONS :
l* So'that we could fight

Lygaw o)l e sluicl (o « Judlpan]
the pandemic

Oabuadd 8 UigygS ugpld L8 i

Ibrahim Mohammad Like Comment &> Share
March 30 at 6:57 PM [b O

Posts by the page Balkan Anti-lmperialist Movement (left) and s 3 cw= (Olive Branch) (right) on the
geopolitics of coronavirus.

Graphiks
20



The smart
quarantine ideas

& Private grovp

T

About This Groug

Descrigtion

Soe Mors

5 gan nails 5] ganily B elalls g uiley im st o anll (y% mal

Latiums agaly - alaall wo¥laa

Ly rbac¥l iy g gl Ll s gl hacsiian i Espanci +
"ol ol sl el Pomuguis {Brask) Frangals (Francs)

A g gy ] Lo eyl pTl ey Lay, s giin ol a8 Dt

Sl e oy maaads astlpir - pol o calea sy cllgey

AL s Sy aiy fke LT AT, decial gl | Kas geclniy Pabveacy - Terma - Adveiining - Al Choces B

Members - 541

Activity

oe 5414

New posts today Members
u 1 the L o thee bt 363

created abaist a month age = | b

The “Smart Quarantine Ideas” private group, created March 24, 2020.

Targeting the West, 2012-2014

Perhaps the strangest, though certainly not the most viral, aspect of the IRIB network was its early
attempt to interfere in Western political processes using inauthentic accounts on social media,
well before Russia’s Internet Research Agency began its large-scale posting. This manifested in
what appear to have been short-lived experiments in early 2012, and again in 2014, masquerading
as English-speaking users in Western countries to focus on specific political moments. We
consider it likely that this activity was experimental because it involved small numbers of assets,
was limited in time, did not score substantial engagement, and was not (to our knowledge)
repeated on a larger scale later.

This activity focused briefly on three main topics: the Republican primaries of early 2012, the
Occupy movement of the same period, and the Scottish independence referendum of 2014. In
each case, the network used a combination of fake accounts, pages, and groups to push its
messaging, with the fake accounts sharing and promoting the pages and groups. Rather than the

Graphiks
21



website-heavy content of later efforts, this was much more based on visuals, particularly
cartoons. None of these posts yielded major viral impact, measured in likes or shares, and some
of the pages were abandoned after only a few days.

For the 2012 election, the network focused on promoting Republican challenger Ron Paul, singling
him out as a critic of Israel, and mocking his Republican rivals, especially Mitt Romney.

Anonymous via Ron Paul e
February 4, 2012 - @
Ron Paul followers have long complained their guy does not get enough
media coverage. Ron Paul supporters appear to think that there's a

conspiracy among media folks to boycott him. Republican candidate Ron
Paul, unlike other members of his party, is critical of US support for Israel

o
%BC LER SPIEGEL

o)

O

Cartoon by Anonymous via Ron Paul, a page that was sporadically active from January 2012 to January
2013, portraying Paul as critical of Israel, “unlike other members of his party.”

R Political cartoons e 5 Paolitical cartoons .
¢ May 20,2012 - @ y May 29, 2012.Q

Romney stumbles color Romney and altitude

[ﬂ] Like 2> Share

() comment

Cartoons mocking Mitt Romney from the page Political Cartoons, active May 27-29, 2012.
Graphiks
22



il He's MY President

A

About

Discussion

RON PAUL
Events L

Photos 20 l ?-'

e RESTORE AMERICA NOW

+ Join Group More

Banner of a group run by the network Global Campaign for Ron Paul.

The network also attacked then-US President Barack Obama and portrayed him as the chief

beneficiary of the Republican contest. These posts were sporadic and did not yield high numbers
of likes or shares.

@ Anonymous via Ron Paul oes ‘@

February 4, 2012 - Q

What do you think about this painting by an artist in Utah, Jon
McNaughton? Obama has his foot on the Constitution. Jon is a talented
artist | must say. The 44 presidents behind Obama are very good
renditions. | wonder how long it took him to paint this. | hope he makes a
fortune off his prints. It is going to take courageous talent like this to turn
the tide. He may be in the cell next to mine one of these days.

A Political cartoons
1 May 20, 2012 - O

Cant Stop Laughing
M= LAUGRABLE THAT SHEATER-
TO TRINK YoU cA FUHNY COMING W:,T MAKES. You CANT,,
W WITH YOUR, M A LIKE A TR
BAEGAAE! ﬁ_]P FLUPPERF cu:ﬂrJNf LAUGHING,,,
!/ a WELL YOUR |

CAMPRIEN
[ A‘JBKEi

i Like. _(J comment o Share (i~

Cartoons featuring Obama and the Republican contenders, February to May 2012.
Graphiks
23



Over the same period, the network ran a number of personas that focused on the Occupy
movement. As with other accounts, this featured a number of profile pictures, especially of young
women, that were taken from easily identifiable online sources. The messaging largely reflected
the Occupy movement's own concerns, with a focus on the evils of large-scale capitalism and a
strong focus on police violence against the protesters. This may have represented Iran’s attempt
to use the opportunity to portray the United States in a particularly bad light after the Western
focus on the Green Revolution in Iran that started in 2009.

¥ M . i y 5] 3 R R
Anna Norton [ © message - |

About

Timeline Friends

Photos Mare »

i My hero Barbara Taylor
B October 14, 2012- Q& ¥ December 13, 201 - @

tell us your stories ,How were you arrested

! =<
cowes  WALL STREET WALL STREET
DEMONSTRATORS BANKERS
1 Like () comment &> Share % - JAILED FOR JAILED FOR
PROTESTING : DESTROYING THE
2 j WORLD ECONOMY :
My hero ] ] ~
4 October 13, 2012 - @ o |}

g

=

5 Shares " ” II

gb Like O Comment /> Share S~

BUZZFEED.COM

32 Pictures Of Police Brutality From
Occupy Wall Street Protests

Over 80 people were arrested in downtown
Manhattan during a protest against Wall Street
on Saturday. Protestors are complaining that...

Posts by the operation’s accounts and groups on the Occupy movement in 2012. Top, the banner of account
Anna Norton with the slogan Occupy Grand Rapids. Left center and bottom, two posts by the Occupy-themed
page My Hero. Right, one of several Occupy cartoons posted by account Barbara Taylor. We have obscured
the profile images, which appear to have been taken from private individuals.

Graphiks
24



Maryam Tahir
Septamber 4, 2012 @
o I 5 Comments 1 Share

Maryam Tahir
Neovember 4, 2012 -

like this page please my friends
thanks

Occupy the World

= . v Like Page
This page is fan page of "Occupy the World® group....

> Share

Left, the operation account Maryam Tahir in 2072. Facebook identified the account as part of this operation.
Right, the profile picture on a beauty website. Inset, the account promoting a page called Occupy the World.

Unusually, one of the Occupy-focused groups shifted its identity in early 2020 to become a page
supporting President Trump, complete with his re-election slogan, “Keep America Great.” The
group was private, so it was not possible to verify its content or posting history, but as of April
2020, it was primarily managed by a group of users and pages based in Nigeria.

@ facebook.com w 4% W

| £ )| PRESIDENT TRUMP KEEP AMERICA GREAT 2020 = EWl @ Home FindFriends  Create

PRESIDENT TRUMP
KEEP AMERICA
GREAT 2020 =

@ Private group

Shortouts

. Fred's Bloggs L]

About This Group

'\‘('_‘ Group created on December 27, 201
Description
(? Name last changed on January 7, 2020

This group is for Trump Supporters Only! Sea More
Mo libtards allowed!!! #KAG2020 #TRUMP2020

The page formerly known as occupy.world (as shown in its URL), now PRESIDENT TRUMP KEEP AMERICA
GREAT 2020. The name was changed on January 7, 2020.

Graphiks
25



Page Transparency for Ibrahim Small Page Transparency for Pascara ventures

Summary  Page History  People Who Manage The Page Summary  Pagn Hatory  Peopie Wha Mannge This Page

Page Transparency Summary Page Transparency Summary
Facenaok i showing mfarmation ta help you better understand the pupose of a Page. See Froeback is showang infarmarion 92 help you beser understand the pupess of a Page. Ses

@ ﬁ
actinns taken by the peaple who manage and past content, Learm Mare \m netians taken by the people who manage and post conbent. Leam Moe \m

Page History People Who Manage This Page REgrHiRay Patyie- s Miriage This Pige
E i ‘) Page created November 23, 2015 - Pascara (&) Primary eoummyiramian lacation of peogle who
&4 Page creared April 25, 2018 - iirahim Smal @ mm::ﬁ;gi?h:;umn!mm venonE anage tis Fage includes:
(¥ Page name has not changed Nigeria (3) (¥ Page rame has nat changed Waerafl)
E3e weerped with 1 other Fage. S Memed with 0 oiher Pages.

Soe More Sem Mare

Transparency settings for the pages that managed the Trump group, showing their location in Nigeria.

It is unclear whether the group remained in the hands of the IRIB operators and was re-branded
with the 2020 election in mind, or whether it was somehow acquired by operators in Nigeria and
re-purposed for unknown reasons.

The Iranian network tried one final piece of political targeting in the West in late 2013 and early
20714. This revolved around an account called Sara Bill that also posted about the Occupy
movement, and a single page called The Scotsman Cartoon, most likely named to resemble
leading Scottish daily The Scotsman. The page offered a series of cartoons in a wide range of
visual styles but on a common theme: Scotland’s need for independence. Many of the cartoons
attacked then-Prime Minister David Cameron, portraying him as the embodiment of English
oppression.

Graphiks
26



Sara Bill o The Scotsman Cartoon ==
June 9, 2013 - YouTube - & “®4 March2, 2014 -Q

PN Croation fans show support 4 Scottish Blunt instruments are not the way to persuade educated Scots to vote No
A country's independence is a matter of national identity, not esoteric

economic argument

independence

> 2
£> Share

Sara Bill e
January 8, 2013 - The BEBC website - @

BBC News - Scottish independence:
Yes Scotland signs up 143,000
supporters

The Yes Scotland campaign signs up 143,000
supporters during the six months since pledging to..,

WWW.BBC.COLK

B Shares

&> Share

Left, posts by operation account Sara Bill on Scottish independence and popular support, both domestic and
international, for the Yes campaign (in favor of independence). Right, page The Scotsman Cartoon, criticizing
the economic argument for the Union. The page was active from October 2013 to March 2074 and stopped
posting six months before the referendum.

ﬁ The Scotaman Cartoon

March &, Juid -

The Scoteman Cartoon o The Scotsman Cartoon
wh‘ February 12, 2014 - @ w*‘ March 3, 2014 - @

Horth Sea all | ] I ]

~ " Thisis whywe want
10 have seoflnd
— i).3
= T

1 =
I'LL LET THE JOCKS MAKE UP THEIR OWN MINDS

Qn 5 Shares Qa 114 Shares v 571 3 Comments & Shares

Posts by The Scotsman Cartoon lampooning Cameron as robbing and fooling Scotland, February-March
2074.

None of these posts achieved viral impact, measured in the number of likes, shares, or
comments. Typical posts scored a few dozen reactions, sometimes a little over 100. This is not
negligible, but it is a long way away from being an effort on the sort of scale that might have had
an impact on the referendum. In March 2014, six months before the Scottish referendum, the
cartoons page stopped posting, for unknown reasons.

Graphiks
27



Websites

As with other Iranian covert influence efforts, the IRIB network centered on a number of websites
and often used its social media assets to steer users toward them. Some of these were only
active in 2012-2014 and have left little trace online; others, notably africa-press[.Jcom, were more
recent creations and appeared to be in audience-building mode at the time of the takedown.

Those websites that are still available offer further insights into the network, both by illustrating
the way it behaved and by reinforcing the attribution to Iranian state actors through technical
information. In general, most of the websites that claimed to be independent news outlets in fact
copied their content from elsewhere, either Iranian government outlets or genuine local news
outlets that they copied without attribution.

Graphiks
28



Africa-Press[.Jcom

AFRICA.. o

Looo- I
* Algera = Nigeria = Bénin
= Egypt = MNamibia = Burund)
* Libya * Rwanda = Républigue centrafricaine
= Moroooo = Seychalles = Tchad
* Mauritania * Sierre Leone = Comores
* \Western Sahara = South Africa « République démocratiqus du Congo
+ Sormalia * South Sudan = Congo
= Sudan = Swariland = Dibouth
* ~Tunisia = Tanzania = Guinde dquatoriale
= Sormalitand = Uganda = Gabon
* Zambiz * Guines
* Zimbabwe = Cite d'lvoire
* Ghana * Madagascar
= Gambia = Mall
= Malawi = Niger
= Liberia = San Tomé and Principe
= Eritrea = Séndgal
* Kenya = Camaroun
* Botswana = Togo

Burkina Fazo

Front page of Africa-press.com, with all the domestic web sections supposedly available per language

By May 2020, the most wide-ranging and prolific website in the network was africa-press[Jcom.
This was registered anonymously via Domains by Proxy on January 2, 2017. The website offered
content in Arabic, English, and French and ostensibly covered 49 countries across Africa - 10 in
Arabic, 19 in English, and 20 in French. However, the coverage was patchy, and much of its
content was copied from other sources that focused on local politics rather than amplifying
Iranian state outlets or posting original content. This type of behavior is usually associated with
assets that are trying to build an audience and market share but that lack the resources to
produce a high volume of their own content. It is not a sign of malicious activity in itself, but in the

Graphiks
29



context of a known covert Iranian asset, it suggests a desire to blend in while attracting readers
with genuine, unattributed news.

In French, only Senegal and Mali had dedicated sections. The Mali one was almost empty, with
only five articles published in a span of ten days, between July 8 and July 18, 2019. The Senegal
section of the website was more furnished than the Malian one but displayed unusual posting
patterns for an ostensibly “‘news” website: some weeks, no articles were posted at all, but a
significant number of articles were posted on some days. By May 2020, only 3 of its 11
subsections were still active, Politics, Community, and Sports. The others were abandoned
between July and December 2019. Sometimes, the same content was posted several times in a
row a day or more apart:

Conseil des ministres : Mbaye Ndiaye, Mahmoud Saleh et Mariéme Badiane virés

Mbaye Ndiaye, Mahmoud Saleh et Mariéme Badiane ne siégent plus au Consell des ministres, Selon les informations du journal L'Observateur, ils
ont é1¢ tous...

Conseil des ministres : Mbaye Ndiaye, Mahmoud Saleh et Marieme Badiane virés

Mbaye Ndiaye, Mahmaud Saleh et Marieme Badiane ne siégent plus au Consell des ministres, Selon les informations du journal L'Observateur, lls
ONt 8Le Tous

The same post two days running on the Senegal section of the website. The headline runs, "Council of
Ministers: Mbaye Ndiaye, Mahmoud Saleh and Marieme Badiane fired."

In English, 7 of the 19 countries listed actually had content dedicated to them. These were Ghana,
Sierra Leone, Nigeria, Zimbabwe, Tanzania, Gambia, and Kenya. Like the Senegalese section, the
English-speaking outlets posted a significant volume of content, often several times a day, but the
sections on Ghana and Gambia stopped posting on December 31, 2019 and the Sierra Leone
section last posted on January 9, 2020.

In Arabic, the sections dedicated to Libya, Egypt, Sudan, Somalia, and Algeria all featured
quantities of content, some of it dating back to the website’s earliest days in 2018. All were still
active as of May 2020, suggesting that, as with the balance of languages demonstrated by the
Facebook pages, Arabic content was the operation’s main concern.

Graphiks
30



Copying Content

Across its languages, the website copied content from other sources but seldom acknowledged
the fact. For example, all but one of the stories on the Mali section (in French) were copied from

genuine outlets.

Massacres dans be centre du Mali : pourquol
i &

I'armée ne p Pas & protéger o

Pas une semoine ne passe sans que be centre du Moll
e sait be thédtre d'un nouvesu massocre de chils. &
chagque fois, les témoins dressent e mime constat ©
V'ormée censée repousser les ossaillants n'orrive
qu'npris e déport de ces demiers.

‘20t emulair i Dimsche 30 um, cx st dex wilages peus de
i, Suek . S s e e . ot
0k o i 'ene souvele stngue, mende for Ses hammes s
SO e oMt s hrrtsis, gl ans obattu 73 cvil 1 fad de
namsrecy bhevds, wien Check Homuns Saskare, mars de i

f Dk, o 1 P b sl eory, 9 il
..... i par deune dfriger, de moisier @ | stuatios et v, ol
suurtnt svert Farmée de in prisese de doom fchasewrs

pore, nefr| gutrer des Cormie

40k Qi B ML e SoDuROm . e gicints cul METE e
B

Aa leeterncin de Mittogee da wiage ogon de Sobooe Da. dott s
mmmmmm e Sanghe, b 3 jam Beie, A4 Tk, e e e
galemen poemte of retend g Frmée, Premar o

e Mo 5 panome - b
AL Dot MBS ot e (uATIee g

On the left, the copied extract of the source article published on JeuneAfrique and on the right, a copy of the
three first paragraphs in Africa Press. As visible above, apart from copying only the beginning of the article,
only minor edits were made to make the article look different: the headline was truncated, and the order of the

AFRICAS

LES PAYS o

Poaryui Vattesbe ne purvienr pas & peotéger I population

Tl

pictures included in the JeuneAfrique article was inverted.

The Senegal-focused page mostly shared domestic political news, primarily replicated from the
Senegal news website Seneweb. The africa-news[.Jcom version regularly omitted the attribution,

but other websites that also copied the article provided the source link, confirming the

identification.

Graphiks
31


https://www.jeuneafrique.com/794794/politique/massacres-dans-le-centre-du-mali-pourquoi-larmee-ne-parvient-pas-a-proteger-la-population/

Me Demba Ciré Bathily : “Cette épée de
Damocles suspendue sur la téte de Khalifa
Sall”

ot & 279 @ g3

About 6 resuits (0.48 seconda) ° a °

"La" (and any subsaquent words | was ignored bacause we limit querias to 32 words

"Me Demba Ciré Bathily a jugé que la contrainte par corps constituait “une ¢ % 4 Q

2o B News [DvVideos Elimages | More Sslings  Tecls

www.seneweb.com » news » Politigue - Translate this page

Me Demba Ciré Bathily : "Cette épee de Damoclés ... - Seneweb
Ot 6, 2018 - . de Khalifa Sall" Me Demba Ciré Bathily a jugé que la contrainte par corps
constituait "une épée de Damoclés® pour Khalifa Sall condamnd & ...

s

aNEEEEEEEE N,
AzssEssnane

actualitesenegal.infa » Palitigue - Translate this page

Me Demba Ciré Bathily : "Cette épée de Damoclés suspendue ...
Gt @, 2018 - Me Demba Ciré Bathily a jugé que la contrainte par corps constituait "une #
épée de Damoclés” pour Khalifa Sall condamne & payer 1,8 milliard .. . i G il i Gt S G

cr fa Nioe dn Mhaidy Sar®

Mz Dembda Cird Bathily a jugd gue i3 contrainke pas corps consTituat “une épde de
wwew. afr Prass.co it Translate page

e g il Tn O Damoclés” pour Khalifs Sall condamné & payer 1,8 milliard dons "affaire de la caisse
Me Demba Ciré Bathily : "Cette épée de Damoclés suspendue ... mvance. sla menace de i contrainte par corps est e rells pour Khalita Sall, Elie
plene comme une épée de Damoclés contre l'ex maire de Dakars, a déclaré la robe noire

Ol 6, 2019 - Me Demba Ciré Bathily a juge que la inte par corps it “une
sur le plateaus de Grand Jury de la Rfm de ce dimanche.

dépée de Damoclés” pour Khalifa Sall condamné & payer 1,8 milllard ...

=Ca n'est pas bon pour ceux qui on? cette épde de Damociés au-dessus de i tdte, Khailz
Sall doit étre rétabl dans ses droits=, o ensuite liche Favocat. 1l confirme gue 'ex maire
L «de Dakar a refusé de sortir de prisen au motif que =Khasifa Sall n°a jamais demandd la
Me Demba Ciré Bathily : “Cette épée de Damoclés suspendue ... grice. » <khalife S eat un otage politique, Khalifa dolt Stre rétat dans Fensemble de
Cct 8, 2019 - Mo Demba Ciré Bathily a jugé que la contrainte par corps constitualt “une 525 drolts pour lesquels || @ é5é vinlée, remboblne-t-ll

épée de Damoclés” pour Khalifa Sall condamné a payer 1,8 milliard ...

www.beut?.com » me-demba-cire-ba... ~ Transiate this page

Sur la demande de grice introduite par Me Khassimou Tourd au nom da dient, il déctare ©
«11 appartient au Bitonnier de prendre les décisions qul simposent.» L'avocat rivile, par

www.lerepublicainsn.com » .- Transiate this page milleurs, ITge r'n jamais mende une enquéte sur e fonctionnement de la crisse d'avence
& F qul @ valu @ Khatifa Sall ses débaires judiciaires. [ précise Que b caisse davance da i

Cette épée de Damocles Suspendue sur la téte de Khalifa Sall ... Viille de Dakar reléve bien de fonds politiques comme ceuw du présidant de 13 Répunique.

Cict B, 2019 - Me Demba Ciré Bathily a jugé que la contrainte par corps constituait « une

épée de Damoclés » pour Khalifa Sall condamné & payer 1,8 ., Saurce: Seneweb

Web search for an article reposted on Africa Press Senegal. At the top, the Seneweb headline. In second place
and on the right, the same article on actualitesenegal.info, naming Seneweb as the source. In third place, the
africa-press.com version, which did not name its source.

At least one article, taken from Seneweb, was taken in turn from Sputnik France. Although
Seneweb changed the headline and the top picture, it still credited Sputnik News as the article's
source. Africa Press Senegal deleted the credit when they copied the article. Sometimes, the
individuals in charge of duplicating the articles were not as careful. As shown in the example
below, some Africa-Press content copied from RFI still displayed the information of an audio
player embedded in RFI's article.

Paul Kagame assure quil ny a aucun seldat rwandais présent en RDC au Swd-Kivu. Le président du meda
répond ains & des membres de ia sociétd civile et de qui dénancent de

Farmeée rwandaise aux cdiés des forces armées (FARDC) dans des contre les rebelies
rwandais dans lest de la RDC

de lu KX

qNﬂynpuunwsamﬂanmaemstmmmcemmPuwuulu g R
que du Congo connail les faits. If sait que les Forces de défense Hépublique Démoxratique e Cregrs conmalt bes faits. 11 st gee bes Fores de

rwandaises ne mmm »
‘ ‘ [ [ 1 sl i L v
iy & pas un sewl soidat des Forces de défense rvandaises qui 'est rendu sur oe territare. Pas un seul, Lo prtnkdent rwandes 'l Kaganse she il moutsion oo 1L

( . L bl rernecide P Kngari 1 ok mcrsien e RO e

Selon des informations recueillies par RF], le groupe dexperts de I'ONU aurait également envoyé, récemment. une

reqd!eamnm“tmm:nmdlzpum relatives a la p £ dans de récentes ; -
opérations, de « forces anmdes &t des groupes armés nath et étrangers au Nord 1 au Sud-
Kivu, Nl Ko
RFI, with the corresponding radio interview Africa Press, which s.fmp;'y copy-pasted

embedded in the article the RFI article

Left, the RFI original. Right, Africa-Press.

Graphiks
32


https://www.seneweb.com/news/Politique/me-demba-cire-bathily-quot-cette-epee-de_n_296688.html
https://actualitesenegal.info/politique/me-demba-cire-bathily-cette-epee-de-damocles-suspendue-sur-la-tete-de-khalifa-sall/
https://www.africa-press.com/senegal/politique/me-demba-cire-bathily-cette-epee-de-damocles-suspendue-sur-la-tete-de-khalifa-sall
https://www.africa-press.com/senegal/toutes-les-nouvelles/la-fortune-de-macky-sall-encore-en-question
https://fr.sputniknews.com/afrique/202004141043555406-senegal-comment-une-rumeur-de-don-a-relance-le-debat-sur-largent-du-president/
https://www.africa-press.com/senegal/toutes-les-nouvelles/rwanda-le-president-paul-kagame-assure-quil-ny-a-aucun-soldat-rwandais-en-rdc
http://www.rfi.fr/fr/afrique/20200427-rwanda-rdc-paul-kagame-assure-aucun-soldat-operations-nord-sud-kivu

The English websites also took their articles from various local outlets: Africa-Press Nigeria
mostly took content from the information outlet Dailypost.ng but claimed the articles as its own.
Using the same tactic, the Tanzanian web section duplicated content almost exclusively from
Dailynews.co.tz but placed it under its own name, and the Kenyan web section took its content
from Standardmedia.co ke.

AFRICA™
Reps acc“se chi“a of xemphnhic attack, COUNTRIES NIGERIA POLICY ECONOMY COMMUNITY PARTIES CULTURE AND ART SPORT a
ask Nigerian govt to repatriate stranded PHOTO VIDEO MISCELLANEOUS FiLE

citizens

Reps accuse China of xenophobic attack, ask Nigerian govt to repatriate strunded citizens
At By

28-04-2020 | 1628

The Howse of

Representatives o Tusiday resolved o declare e aliepsd maltreatment of Nigeriam in Ching s Xeraphabic
The Hoise of Representatives on Tuesday rrsslved to declae the dlleged maltreatment of
Nigerians in Ching a1 Xesphobic artack with meial nrbertone.

ik withy ractal undenone

Example of stolen content Africa-Press Nigeria credited as its own. Original from DailyPost.ng.

In Arabic, the same pattern held true, with the website largely copying its content from elsewhere
online. Sometimes the sharing was from local websites, presumably in an attempt to create the
impression of local knowledge. For example, on January 3, 2020, the Sudan section published an
article whose headline translates as “Trump: The US are Sudan'’s steadfast partner to guarantee
the country’s thriving and democratic future.” This had appeared the day before on two Sudanese
outlets, alsudanalaan.com and rinasnews.net. Similarly, on February 4, 2020, the Algeria section
published an article headlined, “The Arab Summit in Algeria ... and a country of martyrs capable of
controlling the ‘Steadfastness and Confrontation Front™; the same article ran on the local site
echoroukonline.com the day before.

Occasionally, the Arabic section re-posted articles from international sources, such as Al Jazeera,
Russia’s RT, and the Iranian Al-Alam TV. This did not appear to be systematic, unlike the Iranian
IUVM operation, which systematically boosted Iranian state outlets without attribution.

Graphiks
33


https://www.africa-press.com/nigeria/all-news/reps-accuse-china-of-xenophobic-attack-ask-nigerian-govt-to-repatriate-stranded-citizens
https://dailypost.ng/2020/04/28/reps-accuse-china-of-xenophobic-attack-ask-nigerian-govt-to-repatriate-stranded-citizens/
https://www.africa-press.com/sudan/social-media/twitter/%d8%aa%d8%b1%d9%85%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%af%d8%a9-%d8%b4%d8%b1%d9%8a%d9%83-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%84%d8%b3%d9%88%d8%af
https://www.africa-press.com/sudan/social-media/twitter/%d8%aa%d8%b1%d9%85%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%af%d8%a9-%d8%b4%d8%b1%d9%8a%d9%83-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa-%d9%84%d9%84%d8%b3%d9%88%d8%af
https://www.alsudanalaan.com/%D8%B9%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D9%8A%D8%A9-%D8%AA%D9%87%D9%86%D8%A6%D8%A9-%D8%A8%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%85/
http://rinasnews.net/?p=4158
https://www.africa-press.com/algeria/social-media/twitter/%d8%a7%d9%84%d9%82%d9%85%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b1%d8%a8%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1-%d9%88%d8%a8%d9%84%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%a1-%d9%82
https://www.africa-press.com/algeria/social-media/twitter/%d8%a7%d9%84%d9%82%d9%85%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b1%d8%a8%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%b1-%d9%88%d8%a8%d9%84%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%a1-%d9%82
https://www.echoroukonline.com/%D8%A7%D9%84%D9%82%D9%85%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%A1-%D9%82/
https://www.aljazeera.net/news/miscellaneous/2020/2/15/%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D9%83%D8%B3-%D8%B5%D8%AD%D9%81-%D9%88%D8%B1%D9%82%D9%8A%D8%A9-%D8%B5%D8%AD%D9%81-%D8%A5%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%8A%D8%A9-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%A1%D8%A9-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%87%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D8%A9
https://arabic.rt.com/middle_east/1107016-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%D9%8A%D8%A9-%D9%85%D8%B9-%D8%A3%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%AA%D8%AE%D8%B5-%D8%B3%D9%8A%D9%86%D8%A7%D8%A1/
https://www.alalamtv.net/news/4156291/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%B0%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D9%83%D8%AB%D9%8A%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%8A%D8%A7

Political Orientation

Unlike the Facebook assets described above, the Africa-Press set of websites did not take a
particular political orientation. In Arabic, for example, a number of articles reported on the United
States in a neutral or mildly positive manner, while one article on the Libya-focused section in
February 2019 even reported that Facebook had taken down another Iranian operation.
(Facebook announced the takedown on January 31, 2019.) The tone of this article was strictly
factual; it was copied from Jordan-based Libyan news outlet 218 TV.

The English and French websites also took an impartial approach. For instance, the Senegalese
web section alternated content that criticized and praised Senegalese President Macky Sall.
Some articles portrayed Sall as a corrupt politician, and others presented him as the savior of
Senegal. Opposition figure Abdoul Mbaye received similar treatment.

*ZLappé” des consultations avee lopposition su palais, Abdoul Mbaye écrit & Macky et livie ses conseils

>

Example of contradictory content duplicated on the website: on the left, the headline translates "Forgotten
from talk with the opposition in the Presidential house, Abdoul Mbaye writes to Macky and gives him advice"
(Seneweb) and on the right "Presidential house's audience: Abdoul Mbaye stood Macky up, making people

angry" (Seneweb).

Audience au Palais : Abdoul Mbaye fait faux bond & Macky et fiche...

Coronavirus-Related Content

Those web sections that were still active in April 2020 provided some coverage of the coronavirus
outbreak, but their coverage maintained the pattern of balanced (and usually copied) reporting.
They also published some articles covering alternative treatments against COVID-19 and some
reporting on Chinese aid supplies to Africa.

Graphiks
34


https://www.africa-press.com/libya/social-media/twitter/%d9%81%d9%8a%d8%b3%d8%a8%d9%88%d9%83-%d9%8a%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%85%d9%88%d9%84%d8%a9-%d9%85%d9%86-%d8%a5%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88
https://about.fb.com/news/2019/01/removing-cib-iran/
https://www.218tv.net/%D9%81%D9%8A%D8%B3%D8%A8%D9%88%D9%83-%D9%8A%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A9-%D9%85%D9%86-%D8%A5%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%AA%D8%B3/
https://www.seneweb.com/news/Politique/consultations-avec-l-opposition-au-palai_n_312713.html
https://www.seneweb.com/news/Politique/audience-au-palais-abdoul-mbaye-fait-fau_n_312879.html
https://www.africa-press.com/libya/policy/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%d8%a8%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d9%8a%d9%86%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%80-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d9%84%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%8a

Commande d’Artemisia: Le contenu des échanges entre Macky et Andry Rajoelina

2020404778

Comme I'annongait Seneweb, le chef de |'Etat sénégalais Macky Sall a appelé, hier vendredi par vidéoconférence, son homologue malgache,
Andry Rajoelina, pour le "féliciter” aprés la découverte du reméde traditionnel amélioré dénommaé “Covid-Organics” fait & base d'Artemisia.
Dans cette vidéo dévoilallant le contenu des échanges entre les deux Présidents, Andry Rajoelina a expliqué que cette tisane a été déja
utilisée par les Chinois, depuis plus de 2 mille ans et qui a surtout fait ses preuves pendant la guerre du Vietnam.

"Avec le Covid-19, nos scientifiques 'ont déja étudiée dans les laboratoires, Et ga a commencé & donner des résultats probants”, a déclaré le
chef de |'Etat malgache.

Un bref exposé aprés lequel, le Président Macky Sall a passé une commande auprés de son homologue demandant la livraison d'"un
échantillon” @ mettre & la disposition du service des maladies infectieuses de I'hfpital Fann de Dakar.

"Artemisia order: what did Macky and Andry Rajoeline talk about” - the article, traced back to Seneweb, states
that Macky Sall called the President of Madagascar to congratulate him on finding a cure for coronavirus. It
also stated that Senegalese President ordered some "Covid Organics" - the name of the so-called remedy
promoted by Rajoeline, supposed to cure COVID19 - for Dakar's Fann hospital.

AFRICAZ

COUNTRIES TANZANIA POLICY ECONOMY COMMUNITY PARTIES CULTURE AND ART SPORT Q

PHOTO VIDEO MISCELLAMEOUS FILES

STEAM THERAPY CITED AS HELPFUL

30-04-2020 | 21:43

AfricaPress- Tanganin: EXPERTS oo tradinonal medicines hive supponed the povernment position on the use of alemative
remedics, mcluding scam  in herapy. 1o fight coronnvires: mfection. calling upon the public to seck pdvice from the
pructitioneses on proper e

Article promoting alternative medicine to fight coronavirus on Africa Press Tanzania. The content was traced
back to dailynews.co.tz.

Graphiks
35


https://www.seneweb.com/news/Politique/commande-d-artemisia-le-contenu-des-echa_n_315803.html
https://dailynews.co.tz/news/2020-04-305eaa5f5daef73.aspx

Africa-Press[]Jcom is unusual among known and suspected Iranian operations. All the related
Facebook assets that showed a manager location were run from Iran (often with one
administrator in Italy for good measure), but the website seemed more concerned with copying
genuine reporting from other outlets than with amplifying Iranian state narratives and outlets.
This suggests that it was an attempt to build an audience and had not yet been operationalized
with more direct Iranian messaging.

Other Domains

The Iranian operation pointed to a number of other domains at various times in its history,
although many of those were inactive by the time of the takedown.

Ashraf-news|.Jcom

Two of the given Facebook pages linked to ashraf-news[.Jcom, a nominally Iragi news outlet. Like
the related pages, this website focused exclusively on the MEK group. It featured posts in both
Arabic and English and routinely portrayed the MEK group as aggressive and treacherous.

duilayyl G14 dalile ailya deays dilye pligs

Ashraf News Q

Iranian Ambassador to London: MKO members make up fake news @j B n u

through medern computers
Editor's choice
Iranian ambassador to London, Hameed Baeedi Nejad, said that MKO members make up fake news

through modern computers. i 1 A Iragi MP to Ashraf News: the
A expulsion of the MKO is a victory for

Dissidents from MKO discuss Maryam Rajavi's movement from France s :

to Albania
Our correspondent: MKO terrorist

organization lives in fenced camps in
Albania

A number of the Iranian MEK's former prominent leaders and members discussed the decison of its
leader to move the headguarters from France (o Albania where a third camp is being established for MKO
members who have been moved from Irag since 2016,

The early days of the MEK terrorist
) . ! organization members' life in Albanis
Sources to Ashraf News: troubled circumstances experienced by the

People's Mujahideen Organization to search for the background of
4 Al-Fatlawi to Ashral News: after the
Maryam Rajavi
departure of hypocrites of Iran, we

will celebrate another ISIS doom

T SR EERE PSS IS S S 7S M S 1 - N —

Headlines from the English section of ashraf-news.com, showing the focus on MEK (usually referred to as
MKO on the site, for Mujahedin-e Khalq Organization, but sometimes termed PMO, People’s Mujahedin
Organization).

The domain was registered in 2011 It initially claimed a location in Germany, then, from late 2013,
a location in Irag. Both addresses appeared to be deceptive: they gave the name “ashraf” for both

Graphiks
36



the registrant and the city and a postal code of 01234, which does not match any known [ragi
postcode or German postcode. Despite the stated locations, the earliest versions of the site
credited an Iranian web design company for its creation. After an update of the Whois information
on December 1, 2017, the registration switched to Iran, with few other details provided.

Domain Name: ASHRAF-NEWS.COM Registrant Name:ashraf
Registrant Organization:ashraf-news

Registrant: Registrant Streetl:iragq

ashraf-news Registrant City:ashraf

:2”;:;' Bx fanvey e Reg:_isrrant State:BaghdAod

achraf Registrant Postal Code:91234

ashraf, 01234 Registrant Country:IQ

DE Registrant Phone:+064.31000000

Tel. +49.9831000000 Registrant Fax:+964.31000000

Fax. +49.9831000000 Registrant Email:

Whols lookup details for ashraf-news.com on December 22, 2011 (left) and November 19, 2013 (right). We
have obscured what appears to be personal information.

The website’s content in Arabic reproduced the positions of the Iranian government. One article
headlined, “Maryam Rajavi holds a meeting in Albania after the assassination of Qasem
Suleiymani” called the head of the organization, Maryam Rajavi, a terrorist (ssa_ m«4ala Y1), in
line with the Iranian government’s designation. Another, headlined “A former leader uncovers
money laundering in the organization Mujahedi Khalg,” suggested the organization is funded by
Saudi Arabia.

The article “The Iranian Ambassador in London: members of the Mujahedi Khalg Organization are
falsifying news and creating fake news thanks to modern computers” quoted the Iranian
ambassador to London, who accused MEK members of forging and disseminating fake news in
order to “poison the world’s opinion” ( aladl i Y s sl ¢s). The same article described the
organization’s (new) computers as being “new weapons” (sxa aalu),

Graphiks
37


https://en.wikipedia.org/wiki/Postal_codes_in_Iraq
https://en.wikipedia.org/wiki/Postal_codes_in_Iraq
https://www.europacco.com/en/find-zip/germany?country=de&search_string=01234
http://www.ashraf-news.com/ar/3788/%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%85-%D8%B1%D8%AC%D9%88%D9%8A-%D8%AA%D8%B9%D9%82%D8%AF-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D9%8B-%D9%81%D9%8A-%D8%A3%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%AA%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%8A
http://www.ashraf-news.com/ar/3787/%D9%82%D9%8A%D8%A7%D8%AF%D9%8A-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D9%8A%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%B9%D9%86-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%8A-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85%D8%A9-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%AF%D9%8A-%D8%AE%D9%84%D9%82
http://www.ashraf-news.com/ar/3780/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%8A%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D9%81%D9%8A-%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%86:-%D8%A3%D8%B9%D8%B6%D8%A7%D8%A1-%D9%81%D9%8A-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85%D8%A9-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%87%D9%8A%D8%AF-%D8%AE%D9%84%D9%82-%D9%8A%D9%82%D9%88%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%AA%D8%B2%D9%8A%D9%81-%D9%88%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%8A%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%A8%D8%B1-%D8%A3%D8%AC%D9%87%D8%B2%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%85%D8%A8%D9%8A%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%AF%D9%8A%D8%AB%D8%A9

Islamiclife[.Jcom

Multiple pages linked to the domain islamiclife[.Jcom, which is currently for sale. Archive records
from the WayBack Machine show that the site was in English,and focused on a range of cultural
and religious questions, with a minority of political posts. These promoted points of view that
were in line with Iranian foreign policies.

Islamic Life

2id | Fashion ‘ravel \Vorship Marital life llealth hild rising ood Education
Life With Islamic Style
C BYE BYE BARACK, THE BABY DADDY OF ISIS
Latest News 404 Not
® Shia Muslims in Yola demand release
= Found
© BYE BYE BARACK, THE BABY
DADDY OF ISIS nginx/1.15.8
. ® Malaysia Urges Muslim World to Help
Oppr
® US Presidential inauguration parties
hel
® Obama appeals for unity as he
prepares t
® PASSING AWAY OF AYATULLAH
Fashion Worship Marital life
Best Foods for Skin Health YOUR 2017 TRAVEL BUCKET Michigan Muslims How Do You Look at Marriage?
Haw to get a radiant glow, banish LIST-Norway prepare for Trump The Western culture has a big impact
wrinkles, and keep skin supple and soft Experience nature’s beauty Justice on the youth of today, but Islam has
—aone bite at a time? You already know in Norway by viewing the northern Department: We're provided a way to keep us on the right
that filling your diet with power foods— lights, fjords and mountains, Witness bracing for profound change path. It has strongly recommended

like dark leafy greens, dark chocolate,
citrus—can help beat chronic conditions
like heart disease and diabetes. But did
you know that certain foods can also
work wonders on your skin? "There’s a
growing body of research showing that

the afternoon moon and midnight
sunsets too! Remember to catch the
aurora borealls before it dims for the
next decade. Fret not far urban
dwellers; the fast growing capital, Oslo,
is the go-to place for exciting food,
music and culturs

As the United States moves into the
first week of the Trump presidency,
there Is some question as to whether
the new president will follow through
on his major campalgn pledges. Some
of his most controversial proposals

ipuclvad tha

early marriage. All the problems of
today can be solved with this simple
step. It is said that the Holy

WayBack archive of islamiclife.com taken on January 28, 2017. Note the reference to former president

Obama as “the baby daddy of ISIS,” the focus on Shia Muslims, and the mixture of politics with advice on food

and early marriage (“all the problems of today can be solved with this simple step”).

Graphiks

38


https://web.archive.org/web/20170128030221/http://islamiclife.com/

ashion ‘ravel \Worship Marital life !‘ealth —hild rising ood Education

Latest News

Malawi Young Muslim Women
Promote Hijab

Islamic Lifestyle Exhibition 2014 : I
® Bangladesh Kids Wipe Out Mothers' so n Ine

Iite .net

Canada Muslims Fight Hunger in
Ramadan

The Ramadan Alberta Young Muslims Impress JAILY Tube

Society
The overall focus of Ramadan should be that we in this fasting period, purify ourselves I Kyrgyzstan 'Secular’ Institute Teaches Amazing Images
from the Inside... | From Around the World

S ll
v Pe xwﬁa

a. i e ) [\ 1OUrs as .
S

42nd Int'l Exh. of llwuntlons in Turks Pray for Aya Sofia Mosque
<k Reopening I o Yoo,

Website Offers Muslims
Relationships Advice

WayBack archive of islamiclife.com on August 25, 2074. Note the lack of geopolitical content; note also the
links on the right, including toonsonline[.Jnet, related to assets that also featured in the Facebook takedown.

This site was created in 2002 and appears to have maintained the same ownership since that
time. The most recent registrations were done anonymously via Namecheap’s WhoisGuard
service, but before March 2016, Whois data showed the following:

Graphiks
39


https://web.archive.org/web/20140825130030/http://www.islamiclife.com/

Domain Nam
Registry D
ReEgistrar

Registrar

Updated Da
Creation D
Registrar

Registrar:
Registrar

Regiscrar

Registrar

Reseller:

Comain Sta
Domain Sta
Registry R
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant
Registrant

g: islamiclife.com
omain ID: 854189917 _domain_com-vrsn

WHOIS Server: wholis.realtimeregister.com
URL: http://www.realtimeregister.com

te! 2015-06-23TAB:46:5T7Z

ate: 2082-84-89T18:14:32Z
Registration Expiration Date:
REALTIME REGISTER B.W.

TANA ID: B39

Abuse Ccontact Email:

Abuse Contact Phone:

2016-84-88T18 ;141327

abuse[atirealrimerepiscer.com
+31.EB4535?59

Hostcontrol
tus: clientTransferProhibited
tus: ok

eglistrant ID;
Name: Alireza Azadil
Organization: Sazmane Farhang
Streec: no adress vetr
City: Tehran
State/Province: Tehran
Postal Code: 9816765898
country: IR
Phonge: +9EB.9352546183
Phone Ext:
Fax:
Fax Ext:

Registrant Email: mohadesi@gmail.com

Whois Data for islamiclife[ Jcom as of January 31, 2016.

The registrant organization, Sazmane Farhang, appears to reference the Islamic Culture and
Relations Organization, Sazman-i Farhang va Irtibatat-i Islami, a government body dedicated to
promoting awareness and understanding of Iran abroad. This again ties islamiclife[.Jcom in with
official Iranian government messaging.

The site used Google Analytics (GA account UA-26499084) but does not appear to have shared
the account with any other websites. During its history, the site shared IP overlaps with a number
of other, possibly related sites, including toonsonline[]Jnet, which was also referenced by some of
the Facebook assets in the IRIB takedown set.

Graphiks
40


http://en.icro.ir/
http://en.icro.ir/

208.95.44.106 15654 117 244

208.95.44.106
raihaneh com 20995 44 106

dsityimiage ret 20095 44 106
PETSIANMANS COm 184 107219242 . 184 107 137 242
i taze et | RURUEtEE

oor) net 164107 219 242 - 184.107.132 242 I 20996 44 106
gara tireh rit 107215242 [ | 104207352202
Wivesmel me wrzsze | R 209.95 44 106
atawwal net 1es107.13222 [

IP address history for islamiclife.com and related sites.

ToonsOnline[.]Jnet

The overlap with IP addresses is not the only fact that binds toonsonline[]net into this Iranian
network: it was also listed by a number of pages in the takedown set as being their URL. As of
May 2020, this domain led to an Indonesian gambling site, but in 2012 it led to a website that
specialized in English-language political cartoons. One of the Facebook pages, “ToonsOnline
fans,” exclusively shared content from the website.

Far more than with islamiclife[.Jcom, toonsonline[.Jnet focused on political issues. Not all were
relevant to Iranian interests, and the content also included cartoons about football, but a thread of
pro-Iranian sentiment linked the posts. This resembles an early attempt at influence by meme and
visual content rather than verbal messaging.

Graphiks
41



» LastToons

PalHunger protest in
Ramallal

ant Mahrnoud

thws Alghan war, addrossing B US
public live from s milltary basa in
Afghanistan,

stiniares gathar In Ramallah to
g phbors 1o mantaln
secunly in tha Persian Gull

Faa mare —

David Cameron has
not seen Jeremy
Hunt's News
Corporation emails and
(5}

France slections 2012;
Frangois Hollande gets
poll boost as

candidates prepare for

B undar pressure 1o refer cullure
aecratany's condut 1o adviser on

i his cotréry
aperaie with its

Sarkozy courts far-right
at alternative May Day

Incurn 5 butbors of idenity,
immigration and family vatues in
siren call % theisa who vited Front
National in first raund

Rl v —

P e |
Cameron rejecis probe
Into minister over
Murdoch bid
E o Brows

Brtish Prime Ministar David
Camaron has realstod capossen
desmands for an imy iale ingury

- ministeriai code Anti-Semitism tainting i i
Frangeis Holarde 4 on caure tor H Jarumy Hurt afier

ctory in Sunday's final mund af Fead mare — Occupy Wall Street 8 amerged of Nig chosa
e aleclions, & fresh poll N Rupet Murdocn's
shawed on Monday, with s - M mesls News Corp madia ampia

Cartoons by toonsonline.net from a WayBack machine archive taken on May 3, 2012. Note the references to
Ramallah and Iran’s President Ahmadinejad in the top row.

The Facebook assets involved in this attempt stopped posting in May 2012, but the website itself
kept posting long after, periodically taking a more aggressive stance, especially toward Israel.

5

~_Germans on edge over Greek austerity plan
Germans on edge over
Greek austerity plan

By Jossba Morales 2

Europe's powerhouse Garmany
will [ixely lose further momanium
al year-end as its economy is now
fealing the affocts of the surozonn
debl erishs and a global slowdown,
Ihe Bundeshank sald

yesterday. The central bank sakd

deal yet

by Migdad Eldikhery 2071

Read mote —

A Hamas official sald Egyptian
medialors had clinched a ruce
with {srael on Tuesday that would
go intn effect within hours, but
Egypt and lsras| sald a Gaza
coasafire deal was still up in the
air aftar a week of fighting.

UN Silence As Gaza
Death Toll Reached

Pillar of Cloud Over Tel
Aviv

Read more —

UN silance conlinuos as tha
Palestinian death toll from israsl's
offensive in Gaza has reached 140

A bomb attack on a Tel Aviv public
bus Wedrasday injured at least 21
people - three serlously -
shaltering the sense of sacurity in
lsraels second-largest city, Il
causes 5 piflar of cloud over Israel
capital whie The Palestinian deasth
toll from Israel’s operation Pilkar of
Cloud 'in Gaza has reached 140,

Foad mers —

European shares slide
as euro zone worries

resume

By P:
a9

A <
il European shares and the suro fel

on Tuesday after a cradit rating
=2gency siripped France of its top-
notch rating, reminding investors
of the continuing risks from fhe
auro zona debt crisis.

«World Bank fears devastating 4.0 degree global warming

Israel bombing kills
World Bank fears

children in Gaza

By

devastating 4.0 degree

afufl 7
= FRead mors —

Cartoons from November 2012; note the red cartoon at the bottom referencing the “blood libel,” an
anti-Semitic fiction with a long history.

Graphiks
42



https://web.archive.org/web/20120503230207/http://toonsonline.net/
https://web.archive.org/web/20121122132124/http://toonsonline.net/

The last cartoons were uploaded in November 2015, but according to contemporary archives,
none received any comments or likes. The site called itself an “international critical caricature
movement,” and it bylined many of its cartoons to artists who are known from other outlets. It
made no mention of its funding or organization.

Home Archive Tags Cartonists

Join us for a deeper smile

Toonsonline.net is the first News-Toons website to be at your desk day to day.

ToonsOnline

giggly vy I

| We are an international critical caricature movement with an alternative approach. Every day, top
| cartoonists from all around the world gather around the beloved figure of "Giggly":drawing and
animating cartoons to put deep realities of global news into and between the lines

About Us page for ToonsOnline. In the original, the “Toons” image was animated to blink periodically.

Again, however, historical domain records show that it was registered to the “Sazmane Farhang,”
the Iranian government'’s public diplomacy organization.

Domain Name:toonsonline.net

Name Server:ns2.ertebatdns.com

Name Server:nsl.ertebatdns.com

Created On:2@011-04-08 15:24:12.0

Last Updated 0n:2013-11-12 12:49:40.0@
Expiration Date:2014-p4-08 15:24:12.0
Sponsaring Registrar:Realtime Register B.V. (R802-LRMS)
Reseller:Realtime Register B.V.
Status:CLIENT_TRANSFER_PROHIBITED
Status:0K

Registrant ID:RC_17860805

Registrant Name:

Registrant Organization:sazmane farhang
Registrant Streetl:no adress yet
Registrant City:Tehran

Registrant State:Tehran

Registrant Postal Code:9616765898
Registrant Country:IR

Registrant Phone:+98.88888888

Whols results for toonsonline.net, record from December 11, 2013

Graphiks
43


https://web.archive.org/web/20151118060037/http://toonsonline.net/
https://web.archive.org/web/20121103120116/http://toonsonline.net/page/about-us

Faizun[.Jcom

The final website for which it has been possible to find online traces waas faizun[Jcom, linked to
by the given Facebook page “Faizun.” This is a Bosnian-language website devoted to questions of
Islamic behavior and belief, similar in tone to islamiclife[Jcom. It was still visible in May 2020, but
had not posted since August 2014.

Fa.i—z*ﬁ"n Boziji Poslanik s.a.v.a:: “Takomi Allaha uijoj

Alija i njegovi sije

¢l :
‘stecu.na Sudnjem danu’’

HOME  TOPICS

LATEST TOPICS ACTUALLY

| have Mehdi at Ehli Sunnah! Testament to Hazrat
Fatima s ...

Muawiyah in the eyes of the God of Will all the ashabes be ...
the Owls Prophet

‘Why hz. Alija in case ...

Khalifa who drank wine? (+ proof from
ehli sunnah books)

-

iy How is Omer woerth ...

Is Allah Dzh. with. pleased with all the
ashabas? Which is why you don't
E know where ...
Birth of Hadhrat Ali inside the Kabah ! gee
fram the source of ehli sunnah + Documents on the attack on the house of the Prophet’s daughter, Hazrat
{Book picture) Fatima with ... WHAT IS FAIZUN?
e 88 W
Testimony of Hazrat Fatima sa Faizun is an Arabic word which in Bosnian
TOPICS translation means "successful”, "peopla

Front page of faizun[Jcom as of May 1, 2020, auto-translated from Bosnian. The page was still accessible,
but the top article in the “latest topics” section was dated August 23, 2074.

The website’s own contact page did not provide any details. The site was registered to an
individual in Tehran, but it did not show technical overlaps with other websites associated with

the takedown set.

Graphiks
44






